söndag 21 maj 2017

Vinn de nominerade böckerna till Årets bok 2017

Bilden har jag lånat från aretsbok.se
Idag är det min födelsedag och jag tänkte att även en lycklig vinnare också ska få paket. Så från och med idag och till nästa söndag kan du vara med och tävla om ett stort bokpaket. I paketet finns alla TOLV böcker som är nominerade till Årets bok! Om du inte minns vilka som är nominerade kan du alltid titta på det klipp jag spelade in om vilka som är nominerade i år. Glöm inte att du kan rösta på din favorit en gång per dag till och med 20 augusti.

Allt du behöver göra för att vara med och tävla är att lämna en kommentar nedan där du skriver att du vill vara med och tävla samt berätta vilken av de tolv böckerna som du är mest sugen på att läsa! (Du måste vara bosatt i Sverige för att kunna vara med och tävla.)

---------------------------------------------------------------------------------


Update: Nu har jag lottat fram en vinnare och det blev Hann på bloggen Den läsande kaninen. Tack till alla som var med och tävlade. Misströsta icke ni som inte vann det blir en ny boktävling innan sommaren med några av de nominerade böckerna som jag har dubbletter av och därför lottar ut. 

12 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen. Vilken vinst, klart jag vill vara med och tävla. Jag är sugen på Hanya Yanagihara Ett litet liv, det verkar som nästan alla gillar den. Hoppas på tur.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! :D
    Jag vill vara med i tävlingen. Har det senaste känt att jag vill läsa mer vuxenlitteratur, så jag tänker att den här vinsten skulle ge mig goda förutsättningar. Jag är mest sugen på "Flickorna".

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Jag vill absolut vara med och tävla! Jag är verkligen nyfiken på Ett litet liv!

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Klart att jag vill vara med och tävla! Flickorna och Sanning och skvaller har jag redan läst och tyckte mycket om. Jag är mest sugen på Störst av allt. Och Björnstad.

    SvaraRadera
  5. Hipp hipp hurra!

    Jag vill vara med och är mest sugen på Hennes nya namn.
    Emeliemeli[@]hotnail.com

    SvaraRadera
  6. Jag tävlar gärna. Jag har länge varit sugen på att läsa Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Jag lånade den på biblioteket men då andra stod på kö blev lånetiden bara två veckor, vilket gjorde att jag bara läste lite i början och sen gav upp - det vara bra men jag skulle aldrig hinna läsa den tegelstenen på två veckor fyllda med mycket annat. Men jag är fortfarande sugen på att läsa den, och tänker att den skulle vara perfekt semesterläsning!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott Johanna. Jag har ju läst några av böckerna i högen, men av dem jag inte läst vill jag helst läsa Björnstad. Anledning 1: För att Fredrik Backman skriver så himla bra. Anledning 2: För att jag tror att den boken skulle kunna inspirera mig på ett bra sätt till mitt nya romanprojekt...

    SvaraRadera
  8. Grattis här också! Jag vill så klart gärna vara med. jag är allra mest nyfiken på Ett litet liv som jag läst så mycket gott om.

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott! Nu sa jag ju att jag inte gillar deckare men en hög med böcker kan jag inte motstå. Jag är mest pepp på Störst av allt och har varit det ett bra tag sen jag läste så mycket positivt om den för ett tag sedan. Och visst gills den som deckare? :)

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott! Jag vill gärna vara med och tävla (om jag inte för sent ute) och den bok som jag ser mest fram emot att läsa är Flickorna.

    SvaraRadera
  11. Italienska Nätter
    som utspelar sig i samma område som Meryl Streeps rollfigur i Broarna i Madison county kom ifrån. Det finns också många andra filmer från just Italien. Vad är det som lockar så? Det blir storslagna historier - det vill jag läsa om!

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott! <3
    Jag skulle gärna vinna bokpaketet, och den jag är mest sugen på att läsa är Sanning och skvaller. Eller vänta, Björnstad! Fast ... Glöm mig då? Nä, nu har jag bestämt mig. Det är Fli... Tör... Andras vänner. Punkt.
    (Fast kanske Sanning och skvaller ändå...)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.